Pagina's

zaterdag 3 december 2011

Studentenpakjesavond

De laatste dag voor het sinterklaasweekend moest ik helaas op de trap in de trein zitten. Ik zat namelijk in de intercity en alle stoelen waren bezet. Dus bij de deuren van de trein zat ik op de trap. En ik kan je vertellen dat zat niet zo lekker.

Gelukkig kon ik dan nog wel zitten, want er waren ook mensen die moesten staan. Zo ook twee studenten, met wel een heel feestelijk pakje bij zich. Het was gehuld in een sinterklaaspapiertje. Wat waren deze typische studenten van plan? Onderweg naar een pakjesavond met vrienden of toch familie?

Ik ga voor dat laatste. Ze hadden ook grote weekendtassen mee, met de was natuurlijk. Het cadeau was niet echt makkelijk mee te nemen. Het was een groot en rechthoekige doos, met waarschijnlijk een groot cadeau. Niet te duur, want het geld groeit bij veel studenten niet op de rug.

Ze wonen dus alle twee in Amsterdam en zaten dus in de intercity naar Utrecht. Daar stapte ze ook uit. Ik ben benieuwd of ze het vanavond al hebben gevierd of dat het 't weekend wordt. Of misschien toch de ouderwetse 5 december. Nee, het is al 'gister (een paar minuten geleden) gevierd of 'vandaag', het is inmiddels al zaterdag. 

Een heel fijn sinterklaas weekend met veel gezelligheid en tot dinsdag

xx Esmee

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen