Pagina's

donderdag 1 december 2011

E-mails maken en checken

Vandaag zat ik in trein naast een vrouw die heel erg druk was met haar laptop. Omdat ik naast haar zat, kon ik zonder heel erg te kijken zien wat voor scherm er openstond. De hele reis van zo'n 20 minuten heb ik het programma Microsoft Outlook gezien. Het ging om een of ander trainingsschema waar meerdere mensen in geplaatst moesten worden. 

De vrouw zat al in de trein. Het was het eerste beste plekje dat ik kon bemachtigen. Er kwamen een hoop mensen uit de trein, maar er stond ook weer bij elke deur vier rijen mensen omheen om naar binnen te gaan. 

De vrouw keek even op toen ik naast haar kwam zitten, en het leek erop dat ze het accepteerde dat IK naast haar kwam zitten. Misschien had ze geen zin in bepaalde figuren naast haar en wilde ze vlot doorwerken aan haar e-mail.

Ik moest zelf ook aan de slag. Ik had wat werk doorgeschoven van gister naar vanochtend. Gister was ik er niet meer aan toegekomen. Ik pakte een schriftje en een pen uit mijn tas en ik kon zo weer een aantal blaadjes vullen. De vrouw heeft geen moment naar rechts gekeken om te kijken wat ik aan het doen was. Ze was zo bezig met het maken van e-mailtjes. Ik hoor nog het gehakketak op haar toetsenbord. 

Heel af en toe keek ik even op of ze nou nog steeds met die e-mailtjes bezig was. En ja hoor, de drie of vier dat ik even op haar beeldscherm keek, was het beeld van de Outlook zichtbaar. 

Bij station waar ik eruit moest, bleef zij zitten. Ik ben heel erg benieuwd hoelang ze nog de tijd had om haar e-mails af te maken en waar ze uiteindelijk naar toe ging. Achteraf denk ik dat ze onderweg was naar school, misschien moesten er nog wat opdrachten gemaakt worden, net zoals mijn uitstelgedrag van vandaag. Moest ze een deadline halen of gewoon haar groepsgenoten op de hoogte brengen van de stand van zaken.

We zullen het nooit weten...

Morgen weer de derde en laatste van deze week en voor het Sinterklaas weekend.

Tot morgen!
xx Esmee

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen