Pagina's

dinsdag 6 december 2011

Bekende mensen

Vanochtend stapte ik een lekkere warme trein binnen. Daarvoor zat ik verkleumd op het station te wachten. Bij binnenkomst lachte er een meisje naar me. Ze is denk ik één of twee jaar ouder dan ik. Ik ken haar helemaal niet, maar toch heb ik haar dit schooljaar al een stuk of vier keer gezien. Dat allemaal in de trein. 

Het is logisch dat je vaker bij dezelfde mensen in de trein zit. Je gaat ze dan langzamerhand herkennen. Zo ook bij dit meisje. Dit meisje valt in het bijzonder op omdat ze een apart en bijzonder gezicht heeft. Ze heeft best een spits gezicht. Dus best een smalle neus en een overall ook een smal gezicht. Verder heeft ze een hele mooie rij tanden. Die zag ik toen ze naar mij lachte. 

Ze valt ook op door haar kledingcreaties. Ik dacht eerst dat ze een modeopleiding deed, maar ik ben er achter gekomen dat ze daar niet naar toe gaat. De modeopleiding zit namelijk naast mijn school en daar heb ik haar nog nooit gezien. 

De titel van dit verhaal heet niet voor niks 'Bekende mensEN'. Vandaag zag ik veel meer mensen die ik op de een of andere manier eerder heb gezien, zonder dat ik daar echt meer over weet. 

Het viel mij gewoon echt op dat ik zoveel bekende mensen zag. Ik kan het niet vaak genoeg zeggen. Zou het in de toekomst niet zo zijn dat je niet alleen maar naar elkaar glimlacht maar elkaar ook echt gedag zegt op een manier alsof je elkaar al jaren kent. 

We zullen het zien, want ik verwacht dat ik deze mensen wel vaker ga tegenkomen. Toeval bestaat niet.. toch?

xx Esmee

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen