Pagina's

woensdag 23 november 2011

Oude dame met een grote weekendtas

Op de terugweg zat ik in een redelijk lege trein. Dat mag ook wel is een keer. Die drukke spitstreinen zijn af en toe zo druk. Bij het volgende station stapte er een oudere dame in de trein. Of eigenlijk een grote weekendtas met een oude dame.

Pling, eerste vraag die gelijk in mij opkwam was, wat zit er in die enorme tas? Het was zo'n oude Albert Heijn tas. Eentje van heel vroeger. Een witte met groen en blauwe lijnen. Door haar enorme tas had ze twee stoelen nodig voor al haar spullen. Ze stapte dus in en ging er echt even lekker voor zitten. Grote tas op de stoel zetten, jas uit, tijdschriftje erbij en klaar. 

De oude dame las een tijdschrift over tuinen. Zo'n tuinmagazine waar allemaal mooie grote landgoeden in staan en natuurlijk tips voor je eigen tuin. Ik vond het mooi om te zien dat er constant een kleine glimlach op haar gezicht was. 

Ik kon niet zien wat er in de tas zat, maar ik dacht gelijk aan kleren. Maar wat moet zo'n oude dame met een tas vol met kleren. Ik dacht er nog wat verder over na, maar er kwam eigenlijk niks binnen. Jammer, ik had graag geweten waar deze grote weekendtas met de oude dame naar toe ging. 

Toen ik was aangekomen bij mijn eindbestemming bleef de oude dame zitten. Waarschijnlijk had zij nog een lange reis voor de boeg. Anders zou ze nooit zo op haar gemakkie een tijdschrift lezen en nog net niet haar voeten op de stoel tegenover haar leggen. Het leek wel alsof ze er een dagje van maakte.

Mooi om te zien, een oude dame genietend van het leven!

Tot morgen
xx Esmee

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen