Pagina's

donderdag 10 november 2011

In de trein dus

Mijn eerste verhaal wordt gevormd door een vrouw die druk bezig was met het breien van een mutsje. Een paars mutsje. 

Deze vrouw zat 's ochtends bij mij in de trein. Ik zat wat om mij heen te staren en vond dat er nogal een saaie sfeer hing. Iedereen keek erg duf uit zijn of haar ogen. Terwijl ik juist erg druk was met het zoeken naar een opvallend persoon met misschien wel een mooi verhaal. 

De vrouw, die een paar stoelen verderop zat, was een kleurrijke vrouw. Een gekleurd rokje, met fel gekleurde schoenen en dat paarse mutsje waar ze zo ijverig mee bezig was. Mijn eerste gedachte was, WAAROM was ze aan het breien. Ik schat haar een jaar of 27.

Ze was onderweg naar een vriendin. Nee, niet naar haar werk. Daarvoor zat ze veel te relaxt en ontspannen te breien. Ze ging naar een vriendin die ze goed kent en regelmatig ziet. Eerst ging ze bij haar thuis opwarmen (buiten was het vandaag zo koud) met een warme kop thee. Volgens mij zou ze heel wat kunnen bespreken met haar vriendin. Later op de dag zou ze waarschijnlijk met haar gaan lunchen. Gewoon omdat vriendinnen dat graag doen met elkaar. 

Verder kreeg ik geen hoogte van haar. Dit kwam vooral omdat ze bijvoorbeeld niet gestrest was en het er niet naar uit zag dat ze een belangrijke afspraak zou hebben.


Dit is 'm dan... de eerste.
Hopelijk zullen er nog mooie volgen.

xxEsmee

Geen opmerkingen:

Een reactie posten