Pagina's

dinsdag 15 november 2011

Een hippe vrouw

Vandaag zat er schuin tegen over mij een vrouw. Een vrouw met een iPad in haar handen. Het is misschien niet aardig dat ik het zeg maar op het eerste gezicht zag ze er wat suffig uit. Toch had ze die iPad, die helemaal niet bij haar paste. 

Ik zie vaak genoeg van die zakenmannen met een iPad op schoot, maar deze vrouw had niets weg van een zakenvrouw. Integendeel, ze leek veel op een echte huisvrouw. Al was ze nu toch onderweg naar huis. Op haar Ipad las ze een saai document. Een met alleen maar zwarte letters. Ik zou er in ieder geval vermoeide ogen van krijgen. Zij leek, om 18.00uur, nog zin te hebben om dit saaie document door te nemen. Ondertussen gingen haar gedachten over wat ze zou gaan eten die avond. Ik bedacht mij eerst dat haar man al thuis zou zijn en dat hij voor haar had gekookt. Later bleek dat ze geen trouwring om had. Zou ze dan onderweg van het station naar huis nog langs de supermarkt gaan? Misschien wel, maar ik denk toch dat ze die avond niet alleen zou eten. Ook al leek ze in eerste instantie wat suffig, naderhand viel het wel mee en lijkt ze me echt een vrouw waarmee je even gezellig een babbeltje kan maken. Een hippe vrouw. Zo zou ze aan tafel met 'misschien toch wel haar man' de dag doornemen. De dingen die ze afgelopen dag heeft meegemaakt, moet ze echt met iemand kunnen delen. Anders gaat ze op een later tijdstip lopen malen. 

Het komt nu steeds vaker voor dat ik in een echte spitstrein zit. Ik begin laat met school en kom dan ook laat thuis. Het valt mij dan op dat de mensen echt 'blij' zijn met dat ze naar huis kunnen. Ze glimlachen niet van oor tot oor, maar de vermoeidheid die ze uitstralen zegt dat ze het fijn vinden om naar huis te gaan. 

Morgen ga ik op zoek naar iemand die op de heenweg bij mij in de trein zit. Het is dan eerder op de dag en dan zal ik is kijken hoe mensen dan in de trein zitten. 


Ik ben benieuwd!

xx Esmee

p.s. Als je een lezer bent van mijn blog, hoor ik graag wat je er van vind!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten