Pagina's

woensdag 30 november 2011

De medicijnman

Gisterochtend zat een man schuin tegenover mij in de trein. Naast hem stond een zwarte koffer van stof. Het was net zo'n soort stof als voor laptophoezen. Op de koffer stond een embleem met een slang. Volgens mij heeft dat iets te maken met de gezondheid en/of verzorging of zo. Het eerste waar ik aan moest denken was een vreemde medicijnman. 

De man zag er ook best apart uit. Hij had van die lak gympen. Die paste helemaal niet bij de man die schuin tegenover mij zat. Hij had een groot hoofd en was een beetje kalig. Verder had hij een keurig colbertje aan, maar die gympen paste er echt niet bij. 

Het viel mij heel erg op dat de man wel twintig keer zijn koffer goed zette. Voor mij stond die na de eerste keer al goed, maar goed. Voor de man kon het altijd beter. Hij keek ook steeds met een schuinoog naar mij en de andere reizigers. Wat zou er in die koffer hebben gezeten?

Na wat denken en research kwam ik uiteindelijk op het logo van de apotheek. Volgens mij was dat het symbool dat op zijn koffer stond. Zat ik toch in de goede hoek te denken, bij het zien van de koffer. 

Mijn blog kent nu naast een breiende jonge vrouw en een bouwvakker ook een medicijnman.

Tot morgen 
xx Esmee

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen