Pagina's

donderdag 17 november 2011

De man met de koffer

Vandaag stond ik te wachten op een overvol station op weg naar huis. Tot mijn verbazing was de trein, die ik moest hebben, nog leeg genoeg om een plekje te bemachtigen. Direct achter mij liep een man en ging schuin tegenover mij zitten. Hij had een hele vreemde grijze koffer bij zich. Het is zo'n koffer die je vaak ziet bij opnames van films of televisieprogramma's. Zo een waar dan allemaal apparatuur in zit. 

Het was een wat oudere man met van dat witte, grijze haar. De man deed heel geheimzinnig over de koffer. Hij had 'm weliswaar gewoon op schoot, maar keek af en toe vreemd op. Het leek alsof hij niets vermoedend met zijn telefoon bezig was. Totdat hij de koffer opende. Uit nieuwsgierigheid probeerde ik toch te kijken wat erin zat. Dat was nog knap lastig als je schuin tegenover iemand zit. Ik kon iets zien wat leek op een lens voor een fotocamera. Wat moet zo'n man met een lens voor een fotocamera. Het was er helemaal geen type voor. Of er echt een lens in zat, zal ik nooit te weten komen.

Ik vroeg mij af waarom die man zo'n onhandige koffer bij zich had. Het is een hard en rechthoekig ding wat je niet zo een, twee, drie meeneemt. Verder leek er niet echt iets praktisch in te zitten. Bij het openen van de koffer pakte hij oortjes voor zijn telefoon. Deze sloot hij aan om, ik denk, muziek mee te luisteren. 

Bij een wat oudere man verwachtte ik geen house of dancemuziek of iets dergelijks. Wat luisteren mensen op die leeftijd? Het lijkt mij niet dat ze alleen maar naar klassieke muziek luisteren. Daar moet ik maar eens over na gaan denken. 

Morgen het laatste verslag van de week en dan lekker weekend.
   
Tot morgen
xx Esmee

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen